تجقیق در مورد اشتباهات مدیران منابع انسانی 20 ص
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : 20 صفحه
قسمتی از متن .doc :
اشتباهات مدیران منابع انسانی
این مقاله به مهمترین اشتباهات مدیران منابع انسانی و کارکنان در رابطه با مدیریت عملکرد میپردازد و د ر رابطه با پرهیز از این اشتباهات رایج الگویی ارائه میکند. این مقاله سعی دارد، تا بازگو نماید که چگونه فرآیند مدیریت عملکرد با رویکردی نوین و کاربردی، سازمان را در جهت تشخیص مشکلات عملکردی و در نتیجه از میان برداشتن موانع در قالب الگویی هفت عامله، حمایت میکند.
ده اشتباه رایج ارزشیابی، اشتباهات رایج دپارتمانهای منابع انسانی در خصوص فرایند و اجرای ارزشیابی، ماهیت، بهبود، مشکلات و الگوی ارزشیابی عملکرد مباحث این مقاله را تشکیل میدهند.
منبع: روزنامه همشهری، شنبه 8 مرداد 1384، سال سیزدهم، شماره 3760، صفحه 10.
این مقاله در منبع مذکور با عنوان 10 اشتباه رایج مدیران ارائه شده است که در اینجا با هدف دسترسی دقیقتر کاربران به این مقاله، عنوان مشخصتری برای آن در نظر گرفته شده است
ارزشیابی؛ مدیریت عملکرد؛ ارزیابی عملکرد
اشتباهات مدیران منابع انسانی
منبع: روزنامه همشهری، شنبه 8 مرداد 1384، سال سیزدهم، شماره 3760، صفحه 10. این مقاله در منبع مذکور با عنوان 10 اشتباه رایج مدیران ارائه شده است که در اینجا با هدف دسترسی دقیقتر کاربران به این مقاله، عنوان مشخصتری برای آن در نظر گرفته شده است.
چکیده
این مقاله به مهمترین اشتباهات مدیران منابع انسانی و کارکنان در رابطه با مدیریت عملکرد میپردازد و د ر رابطه با پرهیز از این اشتباهات رایج الگویی ارائه میکند. این مقاله سعی دارد، تا بازگو نماید که چگونه فرآیند مدیریت عملکرد با رویکردی نوین و کاربردی، سازمان را در جهت تشخیص مشکلات عملکردی و در نتیجه از میان برداشتن موانع در قالب الگویی هفت عامله، حمایت میکند.
ده اشتباه رایج ارزشیابی، اشتباهات رایج دپارتمانهای منابع انسانی در خصوص فرایند و اجرای ارزشیابی، ماهیت، بهبود، مشکلات و الگوی ارزشیابی عملکرد مباحث این مقاله را تشکیل میدهند
کلیدواژه(ها) : ارزشیابی؛ مدیریت عملکرد؛ ارزیابی عملکرد
- مقدمه
نمیتوان سنجید اما نسنجیده عمل کرد. بسیاری از مدیران امروزه به دلایل متعدد دچار روزمرگی (مودا) شده و در نتیجه فعالیتهای فاقد ارزش افزوده انجام میدهند که تکرار انجام آنها منجر به باورهای غلط میشود. این مقاله سعی دارد مهمترین اشتباهات مدیران منابع انسانی و کارکنان را در رابطه با مدیریت عملکرد بیان نماید و د ر رابطه با پرهیز از این اشتباهات رایج الگویی ارائه کند.
همزمان با گرایش سازمانها به سوی رقابت، تکنولوژی و مدیریت و ترقی اقتصاد نوین، فشار در جهت ایجاد لبه برنده طرحهای استراتژیک برای سازمانها افزایش مییابد. این طرحها جهت اجرا نیاز به روش فوق العادهای دارند تا سازمانها را در صدر رقابت ابقا نموده و به طور پیوسته برای سازمان، صاحبان سهام و تمامی ذینفعان ذیربط، ایجاد ارزش نمایند.
خوشبختانه سازمانها در این دهه یا حتی در این چند سال اخیر دست از خیالبافی برداشته و امروزه به طرقی در حال ایجاد ارزش میباشند. ولیکن در جاده منتهی به ارزش افزوده، با موانعی برخورد مینمایند که تا همین اواخر کسی حتی فکرش را هم نمیکرد. سهم قابل توجهی از این موانع از پارادایمهای ذهنی مزمن، باورهای غلط و گاه اشتباهات مدیران نشأت میگیرد. ذکر این نکته ضروری است که حتی بهترین فرآیند مدیریت عملکرد طراحی شده، تنها زمانی اثربخش خواهد بود که متناسب با سبک رهبری، سبک مدیریت، باورهای مدیران و کارکنان و فرهنگ سازمان ذیربط باشد. این مقاله سعی دارد، تا بازگو نماید که چگونه فرآیند مدیریت عملکرد با رویکردی نوین و کاربردی، سازمان را در جهت تشخیص مشکلات عملکردی و در نتیجه از میان برداشتن موانع در قالب الگویی هفت عامله، حمایت میکند. این مقاله شامل چهار بخش است. در بخش اول ده اشتباه رایج مدیران که موجب اشتباه در ارزشیابی عملکرد میشود مطرح میگردد. در بخش دوم طی بررسیهای به عمل آمده در دپارتمانهای منابع انسانی، به رایجترین اشتباهات مدیران منابع انسانی اشاره خواهد شد. سپس در بخش سوم پیرامون بهبود عملکرد مواردی مطرح خواهند شد و نهایتاً در بخش چهارم جمعبندی و نتیجهگیری خواهیم کرد.
2- ده اشتباه رایج ارزشیابی
1- صرف وقت بیشتر برای ارزشیابی عملکرد نسبت به طرحریزی عملکرد و یا نسبت به ارتباط کاری موجود ارزشیابی عملکرد، نقطه پایان یک فرآیند پیوسته است . فرآیندی که مبنای آن ارتباط مطلوب میان مدیر و کارمند است. بنابراین به جای ارزشیابی در پایان سال، وقت بیشتری را باید صرف پیشگیری از مشکلات عملکردی نمود. هنگامی که مدیران در طول سال رویه مثبتی را اتخاذ میکنند، ارزشیابی ساده و آسان خواهد بود.
2- مقایسه کارکنان با یکدیگر: چنانچه میخواهید موجب پدید آوردن احساسات منفی شوید، به روحیه کارکنان خود آسیب بزنید و در آنها به گونهای نامطلوب چنان حس رقابتی بوجود آورید که توان کار گروهی را از دست دهند، آنان را درجه بندی نموده یا با هم مقایسه نمایید. این شگردی تضمین شده است. بدین ترتیب مدیر نه تنها موجبات اصطکاک میان کارکنان را پدید میآورد، بلکه خود، هدف اصلی این کینه توزی قرار میگیرد.
3- فراموش کردن این مطلب که هدف از ارزشیابی، پیشرفت است، نه سرزنش کردن: ما بدین منظور دست به ارزشیابی میزنیم که به بهبود عملکرد کمک کنیم، نه آن که مقصر بیابیم و سرزنش کنیم. مدیرانی که این امر را فراموش میکنند اعتماد کارکنانشان و حتی سازگاری آنها را از دست میدهند.
4- باور به این که فرم نرخ ارزیابی وسیلهای است عینی و بازتاب دهنده واقعیت به طور منصفانه: بسیاری از مدیران برای ارزشیابی کارکنان از فرمهای نرخ ارزشیابی استفاده میکنند، چرا که نسبت به گونههای دیگر ارزشیابی سریعتر انجام میگیرد. واقعیت این است که اگر از دو شخص بخواهید یک کارمند را ارزشیابی کند، احتمال تطابق نتایج بسیار اندک است و این نشان میدهد این شیوه ارزشیابی تا چه حد ذهنی است. این مطلب را بارها و بارها به خود گوشزد کنید. نرخها ذهنی هستند. فرمهای نرخ ذهنی است، عینی نیست.
5- استفاده صرف از ارزشیابی برای تعیین حقوق کارکنان: بسیاری از مدیران چنین میکنند. آنان تنها هنگامیکه بخواهند افزایش حقوق کارکنان را تأیید یا رد کنند، دست به
سایر محصولات :
تجقیق در مورد اشتباهات مدیران منابع انسانی 33 ص
لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی...
تجقیق در مورد اشتباهات مدیران منابع انسانی 20 صلینک دانلود و...
تجقیق در مورد استراتژیلینک دانلود و خرید...
تجقیق در مورد اشتباهات مدیران منابع انسانی 12 ص...
تجقیق در مورد اشتباه فاحش مدیران ارشد...
تجقیق در مورد استرس و فشارهای روانی در محیط کار 39 ص...
تجقیق در مورد اشتباه فاحش مدیران ارشد 5 ص...
تجقیق در مورد استراتژی بازاریابی 20ص...
تجقیق در مورد استراتژی تولید...
تجقیق در مورد استخراج معدن و حفر چال...
تجقیق در مورد استراتژی سه جانبه 20ص...
تجقیق در مورد استاندارد شماره 1 حسابداری...
تجقیق در مورد استاندارد شماره 11 حسابداری...
تجقیق در مورد استراتژی رشد...
تجقیق در مورد استانداردهای کنترل کیفیت...
تجقیق در مورد استانداردهای کنترل کیفیت 8ص...
تجقیق در مورد استاندارد سازی...
تجقیق در مورد استاندارد OHSAS 18001...
تجقیق در مورد استاندارد سازی در طراحی مهندسی...
تجقیق در مورد اساسی ترین آفات مدیریت از دیدگاه مدیریت علوی...
تجقیق در مورد اساس راهبرد منابع انسانی...
تجقیق در مورد اساس راهبرد منابع انسانی 28 ص...
تجقیق در مورد از قرون تولید دستی تا عصر تولید ناب...
تجقیق در مورد از قرون تولید دستی تا عصر تولید ناب 11ص...
تجقیق در مورد از سال پیامبر اعظمص تا اتحادملی و انسجام اسلامی...
تجقیق در مورد ارگونومی...
تجقیق در مورد ارگونومی و کاربرد آن...
تجقیق در مورد ارگونومی 50 ص...
تجقیق در مورد ارزیابی مدیریت چند اداره...
تجقیق در مورد ارزیابی مدیریت کیفیت جامع در سازمانهای دولتی...
تجقیق در مورد ارزیابی مدیریت کیفیت جامع در سازمانهای دولتی 33 ص...
تجقیق در مورد ارزیابی کارکرد و کارایی فیلتر پرس – دستگاه تصفیه...
تجقیق در مورد ارزیابی کارکرد و کارایی فیلتر پرس – دستگاه تصفیه و بازیافت آب کارخانه های سنگبری در مقایسه با ر...
تجقیق در مورد ارزیابی فعالیت و کارایی واحدهای تحقیق و توسعه RD در صنایع ایران 16 ص...
تجقیق در مورد ارزیابی عملکرد و بهبود مستمر سازمان...
تجقیق در مورد ارزیابی عملکرد کارکنان...
تجقیق در مورد ارزیابی عملکرد کارکنان 29 ص...
تجقیق در مورد ارزیابی عملکرد کارکنان 19 ص...
تجقیق در مورد ارزشیابی عملکرد افراد 19ص...
تجقیق در مورد ارزشهای غیر جاری و ارزشهای ذخیره ای 11 ص...
اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی 18 صاعتیاد زنان باردار خانواده جامعه 16ص
تحقیق در مورد آزادی فردی و حدود آن در حکومت اسلامی 16
تحقیق در مورد آزادی 18 ص
تحقیق در مورد آزادی فردی و حدود آن در حکومت اسلامی 18ص
تحقیق در مورد آسیبها و تهدیدات امنیتی جمهوری اسلامی ایران 32 ص
تحقیق در مورد آثار فقهى سید مرتضى علم الهدى 17 ص
اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی 18 ص
کلمات کلیدی :اشباها مدیران منابع مدیران منابع انسانی فرآیند مدیری عملکرد میان برداشن موانع مهمرین اشباها مدیران عامله حمای میzwnj اشباه رایج مدیران های منابع انسانی چگونه فرآیند مدیری این مقاله منابع انسانی اشباها مدیران مدیران منابع مدیری عملکرد اشباه رایج ارزشیابی عملکرد میzwnj کند اشباها رایج سعی دارد میzwnj ارزشیابی مدیران عملکرد اشباها مقاله مدیری منابع